Return to site

MTP ON OLYMPIC OPENING CEREMONY

可持续的奥运精神以及可持续的绿色风尚,里约奥运林一起来筹建!

· 博客 Blog

Dear Friends,

We are very glad to inform you that the scene of million trees project volunteers planting trees appeared on the Rio Olympic Opening Ceremony environmental video.

broken image

2016年8月22日,里约奥运会正式闭幕,中国416名奥运健儿在各项赛事中共摘得26枚金牌。2016里约奥运会自始至终都贯彻着环保力的理念,除了开幕式上展现了诸多环保元素之外,闭幕式也遥相呼应,就比如用雨水自然熄灭圣火也是一种返朴归真的好方法。

据悉,里约手球馆将在比赛结束后拆除,体育馆的屋顶、覆面还有钢结构都会留下来成为4所新学校的外壳,每个学校可以承载500人。此外,为游泳和水球比赛修建的场馆,也将在奥运会和残奥会结束之后被拆解,成为两座小场馆继续使用。场馆使用的是自然通风,极大减少了能量消耗。设计者在对奥运会场地在奥运期间的平均温度进行测算后,根据推算结构,对这个运动馆 “钻了 15000 个洞” ,来实现空气的流通,使这个场馆少安装了1000台集中式的空调单元。

里约让全世界聚焦拼搏和无极限的体育精神,也呼吁全球关注全球变暖和人人环保的运动风潮中。

broken image

It’s an honor for MTP as well as a recognition of our endeavor. More than 300 cooperates and organizations have supported MTP for years, and tens of thousands of individuals contributed to fight desertification and climate change. With the generous support from everyone, we’ve planted nearly TWO million trees with a general survival rate of 67.92%.

We started small but dream big.

The earth’s rising temperature and wilting ice sheet are the reminder of climate change. The Rio Olympic advocates worldwide to take action. All the donation towards MTP during Rio Olympic will form an ‘Olympic Forest’ in Inner Mongolia. If you want to contribute, scan the code and donate or get in contact with us.

The environment themed video on Olympic Opening Ceremony can be seen here: The Olympic Opening Ceremony

We invite you to join us in the effort. Please scan the QR code through Taobao on your phone to our crowd-finding campaign.

broken image

关注上海根与芽的伙伴们应该都知道,黑头发黄皮肤的中国志愿者在内蒙植树的身影已在里约奥运会开幕式上正式亮相,让世界看到了中国环保事业的蓬勃发展。

这份荣誉是我们共同的成就,也不断鼓励着我们要将百万植树计划进行到底!

在各方支持下,百万植树计划已经完成近二百万棵树的种植,2015年度全林地保存率均值为67.92%。300多家企业和机构给予了百万植树计划长年的支持,带着所有根与芽人捍卫环境的决心和勇气,无数热爱环保的青年人成为抵御荒漠化进程的绿色先锋。而我们的成就,有目共睹。

里约奥运会将为所有参赛运动员在当地种下近1.2万棵树,上海根与芽百万植树计划也将为普通人提供改善环境的机会。十年树木,我们仍在继续。

奥组委向全世界发出了环保倡议,巴西将“一个新世界”作为此次奥运会的口号,而今年奥运会想要告诉世界的,便是,未来我们将拥有一个绿色的新世界。世界各地年均气温的升高、南北两极冰带消退等现象都警示世人:全球变暖迫在眉睫。为了延续2016里约奥运会的环保精神,上海根与芽将在里约奥运期间收到的所有植树捐赠款项设立为一片“奥运纪念林”,为抵御全球变暖、对抗沙漠化进程再筑一道绿色屏障。

如果你也想为奥运林添抹绿色,可以用淘宝扫一扫以下二维码,参与众筹,在“百万植树计划奥运纪念林”中种下一棵树,或者向你的亲朋好友转发这则喜讯,说说我们的故事!我们将在林地筹建完成之后,抽取2名幸运的志愿者,和我们一同完成奥运林的种植工作。

broken image